söndag 12 juni 2011

20

Fru Ros var säker på att hennes man hade en affär med sin sekreterare. Han var hängiven golfspelare och fru Ros hade gett honom tillstånd att spela med sekreteraren varje torsdag - själv var hon inte det minsta golfintresserad.
Hon hyrde en detektiv som skulle kolla om de båda verkligen nöjde sig med att spela golf.
Efter en vecka kom detektiven till henne.
- Nå?
- Jo, dom spelade i början. Men efter fjärde hålet slog han in sin boll i skogen och hon följde med honom för att leda reda på den. Och de var borta ganska länge.
- Följde ni efter?
- Så klart jag gjorde. Jag smög mig fram till en liten glänta och där låg dom mitt i solen.
- Hur länge har det här pågått, tror ni?
- Det är svårt att säga. Men jag skulle nästan tippa på hela sommaren. Det var fantastiskt så solbränd han var på ryggen...

Inga kommentarer: